kelopak bunga berguguran

Follow by Email

Tuesday, April 23, 2013

~RENUNG-RENUNGKANLAH selama beberapa saat atau minit... ~

:'( :'( :'( ... ALLAH ♥ ♥ ♥ ALLAH ♥ ♥ ♥ ALLAH ♥ ♥ ♥ La Tahzan... Uhibbu ♥ ALLAH Wa RASULULLAH Al-Qur'an Wa As-Sunnah ALLAH ALLAH ALLAH ALLAH ALLAH ALLAH ALLAH
ALLAH hanya SATU.
DIAlah TUHAN SEMESTA ALAM.
DUNIA ini FANA(tidak kekal).
AKHIRAT KEKAL ABADI.
HIDUPku MATIku Allah tentukan.
Bila AJAL menjemputku? 

Adakah aku sudah bersedia?
cukupkah amalku ini untuk dibekalkan sampai ke SYURGA ALLAH? 
SOLATku IBADAHku adakah diterima?
BUKU AMALANku adakah penuh dengan kebaikan atau KEMUNGKARAN?
Timbangan mana yang berat adakah kanan atau kiri?
Bila disoal siapa TUHAN mu?
adakah aku dapat jawab?
dan soalan-soalan seterusnya?
adakah aku pernah mengumpat atau membuat fitnah? 
adakah aku pernah SYIRIK pada Allah? adakah aku seorang kafir?
kata ISLAM dan dilahirkan secara keturunan islam! tapi SOLAT =TAK! ?
adakah aku ikut semua yang diperintah dan yang dilarang oleh ALLAH?
adakah aku seorang anak DERHAKA atau seorang anak yang berTAQWA? 
adakah aku layak untuk SYURGA ALLAH?
Allah itu tempat memohon pertolongan dan kebaikan.

`BERIBADATLAH kepada ALLAH S.W.T.
DOALAH kepada ALLAH S.W.T.
BERZIKIR dan BERISTIGHFARLAH banyak-banyak.
IKUTLAH SUNNAH RASULULLAH S.A.W .
SELAWATLAH kepada NABI MUHAMMAD S.A.W`

No comments:

Post a Comment